Symbol „24/7/365” jest rozpoznawany niemal powszechnie. Reprezentuje elektroniczne rozwiązania dostępne permanentnie. W tym trybie korzystamy z bankowości elektronicznej czy sklepów internetowych.
Wydaje się, że w również sferze publicznej nie ma odwrotu e-administracji. Jak przygotować urząd na nadchodzące zmiany?
Nasza propozycja to zmiany wprowadzane w trzech krokach:
Papierowa korespondencja jest skanowana, a pisma powstające w urzędzie są tworzone i zatwierdzane w postaci elektronicznej. Prowadzi to do zastąpienia, w obrocie wewnętrznym, dokumentów papierowych dokumentami elektronicznymi.
Etap ograniczania korespondencji tradycyjnej – zarówno pisma wychodzące, jak i przychodzące wysyłane są elektronicznie. Na tym etapie otwierana jest ścieżka umożliwiająca składanie elektronicznych wniosków.
Uruchomione zostaje Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta [EBOI] – postępowania, od złożenia wniosku do wydania decyzji, są prowadzone elektronicznie.
Magistrat jest zbudowany
z czterech modułów:
Magistrat specyfikacja funkcji
- Obsługa korespondencji przychodzącej |
![]() |
- Prowadzenie elektronicznych teczek akt |
![]() |
- Przygotowanie i zatwierdzanie pism |
![]() |
- Obsługa korespondencji wychodzącej |
![]() |
- Logowanie i uwierzytelnianie |
![]() |
- Wysyłanie przez interesanta pism i wniosków do urzędu |
![]() |
- Odbieranie przez petenta korespondencji nadawanej przez urząd |
![]() |
- Informowanie petenta o podatkach i opłatach |
![]() |
- Rejestracja budżetu |
![]() |
- Obsługa zaangażowań |
![]() |
- Obsługa faktur |
![]() |
- Obsługa umów |
![]() |
- Prezentacja faktur i umów na stronach BIP |
![]() |
- Raporty wykonania budżetu |
![]() |
- Prawo miejscowe - obsługa procesu legislacyjnego |
![]() |
- Prawo powszechne – integracja z Systemem Informacji Prawnej „Kwantum” |
![]() |